czwartek, 24 maja 2018

Spróbowałam...

uszyć poduszkę-kredkę. 
Bardzo mi się podobały różne wzory, ale zdecydowałam się na prosty wzorek, bez zbędnych ozdobników. Uznałam, że moje umiejętności wystarczą na taką prostą formę.
Rozliczyłam materiały, wymiary i oto co mi wyszło:
Korpus poduszki- 55 cm x 50 cm
„Drewniana główka” kredki – półkole o średnicy 18 cm 1 cm od brzegu
Wkład ołówka – półkole o średnicy 6,5 cm 1cm od brzegu
Końcówka ołówka, spód – koło o średnicy 17 cm
Wkład – dół – 7 cm
Doliczony dodatek na szwy – 1 cm
Wypełnienie styropianowe

Naszyć ściegiem zygzakowym kółko wkładu do spodu kredki, mocując je na środku.
Do półkola 18 cm przymocować półkole wkładu (6,5 cm) ściegiem zygzakowym.
Półkole 18 cm (szczyt kredki) przyszyć do korpusu.
Złożyć całość na pół lewą stroną na wierzch i przeszyć brzeg, zostawiając 15 cm otwór na przewleczenie poduszki na prawą stronę.
Przyfastrygować lub przymocować szpilkami dno kredki do korpusu (prawymi stronami do siebie). Przeszyć po lewej stronie.
Przeciągnąć poduszkę na prawą stronę.
Wsypać wypełnienie, dokładnie ubić i zaszyć otwór ręcznie ściegiem krytym.

No i gotowa :-)

9 komentarzy:

  1. Yyyy... Ty i tutorial szyciowy... Świat się kończy, piekło wystygło! :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak sądzę ;) Ale jakby nie patrzeć dobrze wykonane :)

      Usuń
    2. Kochane, tyle się namotałam, żeby wymiary były ok - rysowałam, cięłam, liczyłam. Szkoda było ten trud ot tak sobie chować do szuflady, więc się tymi swoimi nieporadkami dzielę. Jakbyście znalazły jakiegoś babola, to dajcie znać. Ja muszę jeszcze znaleźć sposób na dokładne wypchanie poduchy tymi cholernymi, elektryzującymi kulkami ;-)

      Usuń
    3. A czym wypełniałaś? Styropianem?

      Usuń
    4. Tak, wypełnieniem do puf - dosyć drobne te kuleczki, oczywiście elektryzują się i z czasem nieco osiadają. Wypełnienie formy na full jest nierealne, chyba, że ktoś ma jakiś tajemny sposób - dla mnie jeszcze obcy ;-)

      Usuń
    5. Tajemny sposób zwie się kulka silikonowa ;-)
      Wypychasz z przyjemnością, bo kulka jest taka miziu-miziu. A poza tym pierna pralką jest :-)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :-)