środa, 23 grudnia 2015

Kaputki 2

tym razem na prezent dla Zielonej Ewy. Przepis znalazłam tutaj 
Ciupek zmodyfikowałam, bo miałam cieńszą wełnę - robiłam szydełkiem 2,5 z użyciem anilany. Rozmiar 38.

Zaczęłam od Magic Ring, na którym zrobiłam 3 o.ł., 7 słupków. Zamknęłam MR - tak powstał 1 rz..
2 i 3 rz. - *1 sł., 2 sł w kolejne o.(* powtarzać do końca 3 rz.);
4rz., 5 rz. , 6 rz - *1 sł, 1 sł, 2 sł. w kolejny sł. poprzedniego rzędu* (powtarzać do końca 6 rz. - to da w sumie 40 o.);
7 rz., 8 rz., 9 rz. - 1 sł. w każdy sł. poprzedniego rzędu;
10 rz. - (zaczynamy robić część płaską zamiast robótki dookoła) 3 o.ł., odwrócić, 27 sł., 3 o.ł.;
11 rz. -24 rz. odwrócić, 27 sł., 3o.ł.
25 rz. - odwrócić, 27 sł., zakończyć.
Po uzyskaniu odpowiedniej długości zszywamy z tyłu. Ja swoje kapcie wykończyłam półsłupkami i dorobiłam troczki na zapięcie. Potem dołożyłam sowie oczy i dzióbek, doszyłam kwiatek, guziczek i kapciuchy gotowe.

W efekcie końcowym wyszło tak, po doszyciu "sowich" elementów. Zdjęcia robione w pochmurny ranek, więc piękny róż zmienił się w czerwień.




Podoba mi się to robienie kapci :-)

2 komentarze:

Dziękuję za wszystkie komentarze :-)