niedziela, 17 sierpnia 2014

Tak mnie jakoś...

wzięło ostatnio na szydełko. Właśnie ukończyłam (z braku wełny wersja próbna) podkładkę pod talerz. Wełenka z odzysku, ze sporym meszkiem, a wzór lepiej prezentuje sie na gładkiej nici. Dlatego ta będzie taka prywatna, dla mła, do samotnych posiłków, a docelowo chciałabym zrobić z bawełny - tylko muszę poszukać odpowiedniej grubości. Może możecie coś polecić na szydełko nr 4 ?
No i już wiem, że początkowy łańcuszek zrobiłam zbyt ciasny, ale to wszystko drobne niedoróbki, które mam zamiar zweryfikować na docelowych udziergach.
Wzór znaleziony przez Ravelry, darmowy i bardzo prosty - gdyby ktoś chciał takie zrobić i będzie miał problemy, to zapraszam - chętnie odpowiem na wszelkie pytania i wątpliwości :-)
No to czas na prezentację :-)


Na dworze też się ładnie prezentuje :-) 


To co ? Ktoś się przysiądzie z poranną kawką ? :-)

EDIT: na prośbę Dziewczyn z FB zamieszczam tłumaczenie wzoru ze strony Nicoli :-)

Rząd 1. Łańcuszek 53 o.

Rząd 2. Odwrócić robótkę, słupek w trzecie oczko (licząc od szydełka), *ominąć 1 oczko, półsłupek i słupek, oba w następnym oczku* (motyw między* powtarzać do końca rzędu), w ostatnim oczku rzędu półsłupek

Rząd 3. Łańcuszek 2o., odwrócić robótkę, słupek w ostatni półsłupek poprzedniego rzędu, *ominąć 1 oczko, półsłupek i słupek, oba w następnym oczku* (motyw między* powtarzać do końca rzędu), w ostatnim oczku rzędu półsłupek

Rząd 3 powtarzamy aż do uzyskania odpowiedniego rozmiaru podkładki. (Nikola wykonała 30 rzędów, ja 32).
Na końcu nie obcinać nici, tylko od razu obrobić podkładkę - obrócić o 90st i kontynuować dalej w tym samym kierunku, obrabiając półsłupkami. Na rogach podkładki wyrabiać 3 półsłupki w narożne oczko. Po obrobieniu dookoła obciąć nitkę i koniec schować w robótkę.

Nicola użyła do swojej robótki wełnę z odzysku, takoż i ja (Nicola grubość określiła jako grubość wełny czesankowej, cokolwiek to znaczy ;-). Obie pracowałyśmy szydełkiem nr 4.
W ten sam sposób można wykonać podkładki pod kubek, zmniejszając ilość oczek i nadając im kształt kwadratu. Miłego szydełkowania życzę :-)

8 komentarzy:

  1. Szydełkowe podkładki są bardzo fajne, a dom z nimi robi się przytulniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podkładka fajowa:) To ja się z kawą przysiądę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie - może jakieś ciasteczka dorzucę :-)

      Usuń
  3. Poranna to już trochę za późno, ale popołudniowej kawy chętnie się napiję! Fajna ta podkładka! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i na wieczorną również zapraszam ;-) Podkładka też mi się podoba - muszę teraz tylko dopracować kwestię docelowego materiału na wykonanie całego kompletu.

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja w opisie przeczytałam: schować robótkę Się zdziwiłam czemu? Przecież ta podkładka jest świetna, to po co ją po szufladach utykać? :-D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze :-)